آب مورد نیاز گیاهان آپارتمانی
تامین آب مورد نیاز گیاهان آپارتمانی همواره دغدغه همه علاقمندان به گیاهان آپارتمانی بوده و هست.

تاریخ انتشار : 1401/2/31/ نمایش : 334 / نظرات : 0

آب مورد نیاز گیاهان آپارتمانی

افراد مبتدی هر روز به گیاه آب میدهند. هر برگ پژمرده‌ای را ببینند گمان بر این دارند که گیاه تشنه است. در حالی که با غرقاب کردن خاک سبب می­‌شوند که اکسیژن خاک که بسیار برای زنده ماندن گیاه حیاتی است از بین برود. علاوه بر این زمینه را برای بیماری‌های گیاهی  از جمله پوسیدگی‌ها فراهم می­‌کنند. پس بیایید گیاهان را از روی مهربانی نکُشیم.

نیاز هر گیاه به آب ویژگی همان گیاه است. میزان آب بستگی به اندازه­ی گیاه، اندازه­‌ی گلدان، شرایط محیطی بویژه فصل سال بستگی دارد. بهترین راهنمای شما برای آبیاری مشاهدات عینی شماست نه مقدار رطوبت.

·         گیاهانی که خاک آنها در زمستان باید خشک باشد: کاکتوس­‌های بیابانی و گیاهان گوشتی در زمستان بایستی خاکشان تقریبا خشک باشد.

·         گیاهانی که خاک آنها متناوبا خشک / مرطوب باشد: بیشتر گیاهان برگی آپارتمانی از این دسته اند. از بهار تا پاییز بایستی آب فراوان داده شوند. بین دو مرتبه آبیاری بایستی خاک رویی گلدان به اندازه 1/5 سانتی متر خشک شود.. در زمستان آب خیلی کم داده شود. خشک بودن سطح خاک بخصوص در دوره استراحت گیاه در زمستان بسیار مهم است.

·         گیاهانی که خاکشان در همه­‌ی اوقات بایستی مرطوب باشد: بیشتر گیاهان گلدار جزء این دسته اند. خاک بایستی همیشه مرطوب باشد اما خیس نباشد. نباید خاک از آب اشباع باشد. بایستی با دقت زیادی زمانی آب داده شود که سطح خاک خشک باشد.

·         گیاهانی که خاک آنها همیشه باید خیس باشد: تعداد این گیاهان کم است. آکوروس، آزاله و نخل مرداب از این دسته اند.

مشکلات آبیاری

1.      آب گلدان سریع در زیر گلدانی جمع می­شود: دلیل این وضع فشرگی و فاصله گرفتن خاک از جدار گلدان است. می‌توانید برای حل مشکل گلدان را در ظرف پر آب قرار دهید تا آب از ته گلدان جذب خاک شود.

2.      آب در خاک گلدان نفوذ نمیکند و در سطح خاک می­‌ماند: دلیل موضوع سخت شدن سطح خاک است. با چنگال یا بیلچه کوچک سطح خاک را بیرون بریزید و بعد گلدان را در ظرف پر آب قرار دهید تا آب از پایین گلدان جذب خاک شود.

نشانه­های خطر کم آبی:

·         گل‌­ها می‌ریزند یا به سرعت پژمرده می­‌شوند.

·         برگ شل یا پژمرده می­‌شود یا رشد آن صفر است.

·         پیرترین برگ‌ها زودتر از همه می‌ریزند.

·         برگ‌های پایینی پیچیدگی پیدا کرده زرد و پژمرده می­‌شوند. لبه‌­ی برگ‌ها قهوه­‌ای و خشک می­‌شوند.

نشانه­های خطر پر آبی:

·         گل گندیده می‌شود.

·         برگ‌های پیر و جوان در یک زمان می‌ریزند.

·         ریشه قهوه­‌ای و له شده می­‌شود.

·         برگ شُل شده و نقاط نرم و پوسیده رو آن ایجاد شده و رشد آن کم یا صفر است.

·         برگ می‌پیچد زرد یا پژمرده می‌­شود و نوک برگ قهوه‌­ای می­‌شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
تحويل رايگان

تحويل رايگان

انتخاب زمان تحويل

پاسخ گويي 24 ساعته

پاسخ گويي 24 ساعته

03832278011,09138880258,09139783094

سفارش آنلاين

سفارش آنلاين

سفارش محصولات

درباره ما

شرکت دانش بنيان جوانه زرين سارينا|شهرکرد
شرکت دانش بنيان جوانه زرين سارينا با اخذ رتبه و پروانه کشاورزي ومنايع طبيعي در زمينه اجراي پروژه هاي گلخانه اي مدرن بزرگ مقياس و کوچک مقياس و شهرک هاي گلخانه اي با اهداف تجاري ، ترويج و آموزشي ، پژوهشي و تفريحي در انواع تيپ هاي سازه اي شامل سيرکولار ، کاتيک ، کروي ، طرح اسپانيايي يا ساير طرح هاي مدرن قابل طراحي و بارگزاري با انواع پوشش هاي مناسب شامل پلي اتيلن ، پلي کربنات و غيره فعاليت دارد.
اين شرکت داراي دانش فن توليد تجازي انواع پودر ، قرص و ژل محرک ريشه زايي براي انواع گياهان مي باشد گه ميتواند سبب بهبود درصد و سرعت ريشه زايي در انواع گياهان شود.
 

انواع سرویس ها

عضویت در خبرنامه